Тест для діагностики акцентуацій характеру у підлітків,
розроблений С. І. Подмазіним (МПДО)
Опитувальник включає 143 твердження, які складають 10 діагностичних і одну контрольну шкалу (шкалу брехні). В кожній шкалі по 13 тверджень. Твердження у тексті опитувальника пропонуються у випадковому порядку. Діагностуються гіпертимний, циклоїдний, лабільний, астено - невротичний, сенситивний, тривожно-педантичний, інтровертований, збудливий, демонстративний і нестійкий типи [Гурлєва Тетяна. Відповідальність підлітка. – К.: Главник, 2008. – с.128. (серія «Бібліотечка соціального працівника»). – с. 99-111 ].
Що являє собою колектив? Яка його роль у вихованні особистості?
Колектив — це соціально значуща група людей, які об'єднані спільною метою, узгоджено діють у напрямі досягнення означеної мети та мають органи самоврядування. Отже, для дієвого колективу характерні взаємозалежні ознаки: спільна мета, колективна діяльність, наявність органів самоврядування.
A.C. Макаренко наголошував: "Колектив — це соціальний живий організм, який має органи, що там є повноваження, відповідальність, співвідношення частин, взаємозалежність, а якщо нічого цього немає, то немає і колективу, а є просто юрба або зборище".
Виховання особистості в колективі є вираженням відповідних закономірностей розвитку суспільства. Лише в колективних взаєминах створюються умови для соціально-психічного розвитку особистості. Відокремлення людини від інших людей, від соціального середовища — це соціально-психічний вакуум, який стоїть на заваді розвитку окремої людини та спільноти взагалі.
Щоб мати важелі керування колективом, його слід вивчати.
З методикою вивчення класного колективу «Соціометрія» ви можете детально ознайомитися нижче:
Як хвалити дітей: 25 варіантів замість слова “Молодець”
Нашим дітям дуже важливо чути похвалу і від батьків, і від педагогів. У цій статті зібрані деякі ідеї як похвалити дитину. Відомо, як окрилює і додає сил похвала і я щиро сподіваюсь, що у вас є приводи частенько окриляти своїх діток, а звичне “Молодець” можна перетворити на щось більш цілеспрямоване.
Тому ось список із 25 альтернатив слову “Молодець” й кілька ідей про те, коли їх використовувати.
У багатьох школах встановлені правила з метою запобігання проявам булінгу. Хоча ці правила й важливі, але вчителям і батькам потрібно пам'ятати, що людей змінюють не правила, а люди.
Молоді люди, які відчувають труднощі з соціальною взаємодією, не розвивають нових навичок, тому що змушені підкорятися встановленим правилам. Однак діти, схильні домінувати й контролювати інших, не відмовляються від своєї поведінки тільки через те, що цього вимагають правила. З іншого боку, дослідження показують, що розвиток у дітей певних навичок може сприяти проявам соціальної поведінки, знижує рівень стресу, розвиває більш доброзичливе ставлення до вчителів і однокласників, а також підвищує успішність. Відповідно, систематична робота зі школярами в даному напрямку може запобігти проявам булінгу в класі.
Розглянемо докладніше, які соціальні та емоційні навички потрібно розвивати в дітей для запобігання булінгу.
Про недопущення залучення дітей до небезпечних груп у соцмережах
03.03.2017
Керівникам навчальних закладів, педагогам, батькам
Департамент кіберполіції Національної поліції України повідомляє про наявність в соціальних мережах небезпечних груп «Море китів» і «Тихий дім», в яких дітей доводять до самогубства. На сторінках учасників груп зображено відео або малюнки з літаючими китами. Управління освіти звертає увагу на посилення роботи з батьками учнів та шкільними психологами щодо виявлення таких дітей.
При виявленні таких груп треба терміново повідомляти в кіберполіцію (https://www.cybercrime.gov.ua - цілодобово), телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (с 8:45 до 19:30 в робочі дні), або за телефоном 102.
Дякуємо колективу фірми "Дикий Сад"та особисто Ігорю Францовичу Голубарю за надані технічні можливості та доступ до мережі Інтернет. Успіхів Вам та процвітання!