- Деталі
-
Категорія: Шкільний практичний психолог
-
Опубліковано: Понеділок, 22 жовтня 2018, 22:37
-
Перегляди: 1022
КОЛЕКТИВ І ОСОБИСТІСТЬ
Що являє собою колектив? Яка його роль у вихованні особистості?
Колектив — це соціально значуща група людей, які об'єднані спільною метою, узгоджено діють у напрямі досягнення означеної мети та мають органи самоврядування. Отже, для дієвого колективу характерні взаємозалежні ознаки: спільна мета, колективна діяльність, наявність органів самоврядування.
A.C. Макаренко наголошував: "Колектив — це соціальний живий організм, який має органи, що там є повноваження, відповідальність, співвідношення частин, взаємозалежність, а якщо нічого цього немає, то немає і колективу, а є просто юрба або зборище".
Виховання особистості в колективі є вираженням відповідних закономірностей розвитку суспільства. Лише в колективних взаєминах створюються умови для соціально-психічного розвитку особистості. Відокремлення людини від інших людей, від соціального середовища — це соціально-психічний вакуум, який стоїть на заваді розвитку окремої людини та спільноти взагалі.
Щоб мати важелі керування колективом, його слід вивчати.
З методикою вивчення класного колективу «Соціометрія» ви можете детально ознайомитися нижче:
http://www.wikipage.com.ua/1xb43.html
Рекомендації для роботи з ізольованими та знехтуваними дітьми
- 1.Підняття їх соціального статусу шляхом:
- 2.Використання постійної зміни доручень між дітьми, щоб кожен зміг побути і в ролі підлеглого, і в ролі керівника.
- 3.Використання демократичного стилю виховання.
- 4.Використання далеких перспектив.
- 5.Участь у шкільних та позашкільних заходах.
- 6.Залучення до трудової діяльності.
- 7.Підвищення рівня згуртованості класного колективу за допомогою спільних справ класу, дітей, родин.
- 8.Стимулювання активності, ініціативності ізольованих та знехтуваних дітей.
- надання доручень, в яких дитина могла б виявити всі кращі риси своєї особистості, свої здібності, знання тощо( як в шкільному колективі, так і в сім,ї);
- стимуляції будь-яких досягнень, найменших успіхів, позитивного оцінювання в присутності всіх членів коллективу, родини;
- організації взаємодопомоги учнів, членів родини.
- 9.Співпраця родини і школи.