- Деталі
-
Категорія: ППД
-
Опубліковано: Четвер, 19 лютого 2015, 15:34
-
Автор: Околець Ірина
-
Перегляди: 1588
Ляшко Олена Анатоліївна
вчитель математики
Інформація про автора
Прізвище, ім’я, по батькові:
Ляшко Олена Анатоліївна
Рік народження: 1975
Освіта: вища
Фах: учитель математики та фізики
Звання, нагороди
Грамота облдержадміністрації(2006 р.)
Посада: учитель математики Миколаївської СЗОШ №22
Педагогічний стаж: 15 років
Адреса досвіду: Миколаївська СЗОШ №22
Інформація про досвід
Тема: « Інноваційні підходи до організації творчої діяльності дитини»
Ким і коли вивчався досвід: 2012-2013 рр.
Казимиренко Н. В. – ЗДНВР Миколаївської СЗОШ №22
Ідея досвіду:
розвиток творчої діяльності учнів; вміння критично мислити та оцінювати результати через використання інтерактивних методів та ІКТ технологій.
Мета:
навчити учнів творчо мислити, критично осмислювати результати своїх дій на основі аналізу, систематизації й узагальнення;
самостійно використовувати набуті якості у нових навчальних ситуаціях;
використовувати набутий досвід та результати діяльності у своєму житті.
Короткий зміст:
Школа віддзеркалює все те, що відбувається у країні. Сучасне життя - це практично безперервний потік інформації, причому в більшості випадків невпорядкованої, хаотичної. Людина має не лише сприймати її, але й певним чином систематизовувати. Така сама вимога висувається й до діяльності учнів - вона мусить бути логічною, оскільки без належного обґрунтування ті чи інші думки не будуть достатньо переконливими для оточуючих. Тому організація творчої діяльності – важлива складова частина педагогічного процесу. Допомогти учням повною мірою виявити свої здібності, розвинути ініціативу, самостійність, їх потенціал – одна з основних завдань сучасної школи.
Роль математики в розвитку мислення винятково велика. Причина настільки виняткової ролі математики в тому, що це найбільш теоретична наука з усіх досліджуваних у школі. У ній високий рівень абстракції і у ній найбільш природним способом викладу знань є спосіб переходу від абстрактного до конкретного.
На формування творчої діяльності впливають:
- 1)Теоретичні знання;
- 2)Практичні навички;
- 3)Наявність міжпредметних зв’язків на уроці;
- 4)Факти з історії розвитку математики, з життя вчених математиків;
- 5)Приклади застосування науки у повсякденному житті.
Основна робота для розвитку творчої діяльності повинна вестися з задачею. Адже в будь-якій задачі закладені великі можливості для розвитку логічного, творчого мислення. Нестандартні логічні задачі – відмінний інструмент для такого розвитку.
Форми роботи над задачами можуть бути різноманітними:
- •Уявлення ситуації, описаної в задачі (намалювати "картинку");
- •Провести аналіз задачі;
- •Робота над вирішеною задачею;
- •Рішення зворотних задач;
- •Закінчити рішення задачі;
- •Знаходження зайвих даних чи таких, яких не вистачає;
- •Складання аналогічної задачі зі зміненими даними;
- •Виконання дослідницької діяльності;
- •Самостійне складання задач учнями.
Для розвитку творчого мислення слід найчастіше ставити учнів в проблемну ситуацію, в якій вимагалось би від них дослідницького розуміння:необхідно так організувати заняття, щоб в учнів виникали не тільки проблемні питання, але й прагнення їх самостійно розв'язувати. Творче мислення - основний компонент в розвитку творчої діяльності, коли учень сам відкриває, сам знаходить невідомий йому до цього часу шлях до відповіді, до розв'язання проблеми.
Висновки та рекомендації:
1. Вчитель повинен організовувати на уроці творчу діяльність учнів на уроці, що сприяє процесу пізнання та осмисленню математичних подій, явищ.
2. Мислення на творчому рівні припускає обов’язкове вирішення проблемних пізнавальних навчальних та життєвих завдань.
3. Систематична робота з формування творчої діяльності розвиває навички дослідницької роботи і критичного мислення.
4. Підбір завдань, що розвивають творчість, необхідно здійснювати на кожному етапі уроку: при вивченні, поглибленні, закріпленні та узагальненні матеріалу.
Результативність:
Досвід організації творчої діяльності на уроках і в позакласній роботі дає певні позитивні результати. Вчителем було підготовлено 1 призера міської і 2 призери інтернет олімпіади з математики. Проведені контрольні зрізи виявили достатній рівень сформованості навчальних досягнень учнів.
Форма узагальнення: шкільні методичні видання.
Заходи щодо розповсюдження:
досвід роботи з теми був представлений на засіданнях педради.