imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage
gerb
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 22
МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Ukrainian Belarusian Bulgarian Czech Dutch English French German Italian Polish Russian Slovak Slovenian Spanish Turkish
flag

Гімн школи №22

Слова Первової М. М.

Музика Жадік С. М.

 

May school 22 be our glory,

Clear concience, desire and sense.

The school has 50 years of chronicle

And these are your marvelous days.

My school, my delight and my fire,

You spread fame and pride in the world

You are famous for brilliant students,

For skilful and talented work.

Приспів

God bless you, school

God bless you, school

Please, live in peace forever.

And we shall always recollect

The greatest lessons given there.

/**/
Меню сайту
Енциклопедія безпеки
ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
Медіатор
Дорожній рух
Булінг і насилля
Небезпека у побуті і навколишньому середовищі
Запобігти Врятувати Допомогти
Правова допомога
Заводський РВ ММУ України в Миколаївській області
Охорона праці
Нормативна база
Дистанційне навчання
Предметні спільноти
спільнота учителів іноземних мов
портфоліо спільноти учителів іноземних мов
спільнота учителів суспільних дисциплін
портфоліо спільноти учителів суспільних дисциплін
з досвіду роботи вчителів
спільнота учителів природничо-математичних дисциплін
портфоліо спільноти учителів природничо-математичних дисциплін
нормативні документи
корисні посилання
творчість наших учнів
корисні поради
спільнота учителів початкових класів
портфоліо спільноти учителів початкових класів
корисні посилання
портфоліо вчителів
нормативні документи
дитячі та професійні конкурси
оголошення
новини кафедри
спільнота учителів української філології
портфоліо спільноти учителів української філології
я знаю силу слова
спільнота учителів фізичної культури та технологій
портфоліо спільноти учителів фізичної культури та технологій
корисні посилання
нормативні документи
на допомогу вчителю
кафедральний вісник
Шкільний ютуб канал
Сайти вчителів
Вільне опитування

Янушкевич Лідія


Янушкевич Лідія Степанівна

завідуюча кафедрою української філології,

вчитель української мови

та літератури вищої категорії,

вчитель-методист

 

1. Інформація про автора

Прізвище, ім’я, по батькові: Янушкевич Лідія Степанівна

Рік народження: 1956 рік  

Освіта: вища

Фах: учитель української мови та літератури

Звання , нагороди: «учитель - методист»; грамота Миколаївського обласного управлінняосвіти; Почесна грамота Міністерства освіти і науки; Відмінник освіти України

Педагогічний стаж: 32 роки

Посада: учитель української мови і літератури

Адреса досвіду: Миколаївська ЗОШ №22

2. Інформація про досвід

Тема: Формування творчої пізнавальної активності учнів на уроках

української мови та літератури

Мета: Активізувати навчальну пізнавальну діяльність учнів, пробудити

учня до творчості, розвинути свідоме ставлення до навчання, створити сприятливі умови для виховання й навчання самодостатньої креативної особистості, яка не загубиться на складних життєвих шляхах

Коли і ким вивчався досвід: 2009-2010 н. р. Цуркан Л. В., методист Миколаївського методичного центру

Ідея досвіду: Пробудити внутрішню енергію учня та спрямувати її на розвиток пізнавальної активності, спонукати до саморозвитку, самовдосконалення

Актуальність: Актуальність обраної теми визначена новими соціальними умовами, які висувають нові вимоги до освіти. Метою навчання зараз є не лише отримання знань, а й розвиток творчої пізнавальної активності учнів, що спонукатиме до самостійного здобуття знань, а значить до зміни особистості учня . Саме творча особистість може бути конкурентоспроможною в сучасному світі, саме цілісна, духовно багата, креативна людина спроможна по-справжньому керувати майбутнім.

Короткий зміст: Під час формування пізнавальної творчої компетентності учнів практикуються традиційні й інноваційні технології. Використовуються такі методи: вербальні (бесіда, лекція, пояснення, розповідь, диспут); пояснювально-ілюстративні (демонстрація, наочності й ТЗН); практичні (вправи, дослідження, самостійна робота учнів над проблемою); інтерактивні (рольові й дидактичні ігри – кросворд, вікторина, аукціон, мовний конкурс, лінгвістична загадка). Методи доповнюються такими прийомами: «Так - Ні», «Чомучка», « Шпаргалка», «Спіймай помилку», «Незакінчене речення», « Мозкова атака», «Ти – редактор», «Вірю-не вірю», «Найрозумніший», «Лінгвоестафета». Працюючи над проблемою, залучаю учнів до творчих видів робіт: написання творів - мініатюр, творів - перевтілень у людські почуття, явища природи, образи -персонажів, заохочую дітей до написання власних поезій, казок, оповідань. Застосовую на різних етапах уроку проблемні ситуації, проблемні питання. Наприклад: як розуміти слова Григорія Сковороди, написані на його могилі «Світ ловив мене, та не впіймав»? Чи могла Ліна Костенко сказати про себе: «Я вибрала долю собі сама, а яку саме?». Провожу уроки на текстовій основі, використовуючи краєзнавчі матеріали. Створено збірник дидактичних матеріалів для учнів п’ятого класу з теми «поняття про текст». В основу розроблених завдань цього збірника покладено чотири змістові лінії: мовленнєву, мовну, діяльнісну й соціокультурну («Я і Батьківщина, її природа, історія, рідне село чи місто»). У зв’язку з цим завдання дібрано на формування вмінь мовленнєвої діяльності, на розвиток мовних та мовленнєво-комунікативних вмінь, збагачення мовлення лексичними та стилістичними засобами, а також на вдосконалення загальнопізнавальних творчих вмінь та формування національних і загальнолюдських цінностей за допомогою краєзнавчого матеріалу. Система роботи основана на певному принципі організації пізнавально-творчої діяльності на уроці: учень повинен стати суб’єктом навчальної діяльності, а для цього він повинен оволодіти такими етапами – орієнтаційним, цілевизначення, проектування, організаційний, пізнавальний, контрольно-корекційним й рефлексивно-оцінювальним. Залежно від етапів заняття, проводжу роботу ,акцентуючи увагу на певних аспектах своєї діяльності:

І Етап орієнтації відбувається шляхом позитивної установки на роботу, визначення місця теми уроку, що вивчається в системі, опори на досвід учнів.

ІІ Етап Визначення мети уроку здійснюється через формування пізнавальних інтересів шляхом уведення коментарів до епіграфа, крилатих слів, методом ігрової ситуації.

ІІІ Етап проектування реалізую шляхом обговорення й корекції плану уроку з використанням випереджальних завдань, рефератів, повідомлень, підготовки наочності.

ІV Етап організації плану діяльності практикую в групах і парах , використовуючи опорні схеми, таблиці. Домашня робота пропонується за варіантами, дотримуючись диференціації та можливості вибору.

V Етап контрольно - оціночний. Під час цього етапу використовуються різні способи перевірки: самоконтроль, взаємоконтроль, фронтальний контроль, граматичні та літературні диктанти, різнорівневі тестові завдання, проводиться анкетування, самооцінювання, взаємооцінювання. Така творча співпраця приваблює й захоплює учнів.

Результативність: Запропонована система роботи активно впливає на розвиток обдарувань учнів, їхних здібностей та пізнавальних інтересів. Так за три роки – 30 призерів різноманітних конкурсів олімпіад.

Підвищилась результативність навчальної діяльності учнів (ЗНО – КНД учнів 11-их класів 9 і 4). Результати ДПА (9 клас) показали, що рівень навченості достатній.

Зросла зацікавленість учнів у вивченні предмету, створено умови для саморозвитку та самореалізації (позакласні часи, свята, вікторини).

Підвищився інтерес до пошуково-дослідницької діяльності учнів (Зарецька Вікторія – абсолютний переможець обласного конкурсу дослідницьких робіт «Як парость виноградної лози, плекайте мову», Дем’янова Євгенія – переможець обласного та всеукраїнського конкурсу «Безсмертний подвиг українського народу»).

Зросла фахова майстерність, творча ініціатива та пошук самого вчителя. Янушкевич Л.С. – переможець міського та обласного конкурсів «Енциклопедія дидактичних матеріалів», конкурсу конспектів уроків на текстовій основі, конкурсу методичних об’єднань вчителів української мови та літератури «Методика- практика - досвід».

Заходи: Рівень закладу: творчий звіт. Міський рівень :презентація досвіду роботи на семінарі Школи молодого вчителя, участь у конкурсі фахової майстерності «Методика- практика- досвід». Участь у конкурсі конспектів на тестовій основі і конкурсі «Енциклопедія дидактичних матеріалів».           Обласний рівень : презентація досвіду роботи серед учителів української мови Миколаївщини.

Корисні посилання

  Компания Дикий Сад

Дякуємо
колективу фірми "Дикий Сад" та особисто
Ігорю Францовичу Голубарю

за надані технічні можливості та доступ до мережі Інтернет.

Успіхів Вам та процвітання!

 sait upravlinna

Управління освіти Миколаївської міської ради

min osvity_new

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Ми - на Facebook

fasebook

 https://www.facebook.com/groups/1594740010876749

 DIYA

ДІЯ. Цифрова освіта

Vse ukr_onlain

Всеукраїнська школа онлайн

 

 


Статистика
mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
354
702
2827
10776
238754
3.145.76.159
13
0
13
Громадська приймальня

Шановні користувачі сайту,

свої звернення, скарги та пропозиції можна надсилати за адресою

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Просимо залишати свої координати для зворотного зв'язку

hacklink al dizi film izle film izle yabancı dizi izle fethiye escort bayan escort - vip elit escort erotik film izle hack forum türk ifşa the prepared organik hit betebethttps://teknolojilola.com.tr/vozol-gear-power-20000-satis-sitesi/Ümraniye Escortbettilt güncelbetturkeystarzbetstarzbetDeneme Bonusu Veren Sitelerhttps://12betno1.com/zlibrarycasibomxslotbetasus girişJojobetMeritking güncel giriş adresiultrabet girişMostbetiptvjojobet giriş günceljojobet giriş güncelMostbet KZ скачать betgitOnwinistanbul escortSüpertotobetSüpertotobetcasibom773casibomcasibomsahabetsahabetimajbetmatbetsahabetsahabetjojobetholiganbetsekabetonwindizipalmeritking girişdeneme bonusu veren sitelercasibompusulabetcasibomselçuksportsmatadorbetbettiltganobetmatadorbetextrabetzbahis girişonwin girişimajbet girişdeneme bonusu veren sitelercasibom girişCanlı bahis siteleritürkçe pornonewcratoscasibom giriş güncelsekabet twitterWindows LisansmeritkingcasibomSüpertotobetmostbetonwin girişsms onay sanal numara whattsap onay extrabet güncel girişMeritkingMostbetbahiscasinojojobetcasibommeritkingcasibom girişmeritking cumaselçuksportstaraftarium24canlı maç izlepusulabetGrandpashabetGrandpashabetextrabetwbahis girişcasibom girişhttps://mangavagabond.online/de/map.phphttps://mangavagabond.online/de/extrabetextrabet girişextrabet girişextrabetpornmvgtz jzyjqcasibomcasibom güncel girişbetcio girişmeritking girişextrabet girişmeritking girişmeritkingmeritking girişmeritking güncel girişvirabet girişjustintvmeritking girişmeritkingjojobetjojobetmarsbahisdumanbet girişMeritkingCasibomcasibomimajbetlunabetsahabetsahabetsahabetsahabetsahabetbetkomlunabetbetturkey girişcasibomcasibom girişgrandpashabet girişbetnanocasibomcasibom girişküçükçekmece escortbeşiktaş escortkayaşehir escortsefaköy escortistanbul kart başvuruImsha Rehman leaksekabetsekabet güncel girişsekabet girişcasibomCASİBOMcasibom girişjojobetjojobetcasibommeritkingslot sitelerijojobetmarsbahis girişdeneme bonusu veren sitelertaraftarium24canlı maç izle