- Деталі
-
Категорія: ППД
-
Опубліковано: Понеділок, 24 грудня 2012, 20:33
-
Автор: Адміністрато�
-
Перегляди: 2456
Виноградова Марина Миколаївна
вчитель англійської мови
вищої категорії,
вчитель-методист
1 . Інформація про автора
Прізвище, ім’я по батькові:
ВИНОГРАДОВА МАРИНА МИКОЛАЇВНА
Рік народження: 1952
Фах: учитель англійської мови
Звання, нагороди: звання «учитель - методист», Відмінник
Народної Освіти, грамоти управління освіти виконкому
Миколаївської міської ради, грамота Міністерства освіти і
науки України.
Педагогічний стале: 39 р.
Посада: вчитель англійської мови вищої категорії, вчитель -методист.
Адреса досвіду: Миколаївська спеціалізована І-Ш ступенів школа № 22 з поглибленим вивченням англійської мови з 1-го класу.
2. Інформація про досвід
Тема: Формування комунікативної компетенції - необхідна умова розвитку творчих здібностей учнів, при вивченні іноземної мови .
Ким і коли вивчався досвід: заступником директора з навчально-виховної роботи
Мечет К.О. - 2013-2014н.р.
Ідея досвіду:, полягає у виробленні певної сукупності сучасних технологій навчання, що сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у школярів та вирішення проблем спілкування в процесі навчання.
Мета:
• Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках англійської мови;
• Створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня;
• Розвиток соціальної та громадянської компетентності дитини.
Короткий зміст: створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності кожної дитини - основна мета, що покладена в основу сучасного навчання. Одним із шляхів реалізації цієї мети є оволодіння учнями комунікативними вміннями.
Саме тому учитель працює над темою "Формування комунікативної компетенції -необхідна умова розвитку творчих здібностей учнів на уроках англійської мови" Часто у роботі вчителі - словесники надмірно захоплюються якоїсь однієї педагогічної технології, не помічаючи її "мінусів", не враховуючи індивідуальні особливості своїх учнів, їх готовність до роботи за певною технологією. Експеримент не приносить бажаних результатів, і вчитель розчаровується у всіх нововведеннях, продовжує працювати за "старою системою". Автор вважає, що необхідно вибрати те "зерно", що дасть змогу створити свою міні-методику. А у творчого вчителя і учні прагнутимуть до творчості.
У своїй педагогічній практиці випроваджує окремі елементи таких сучасних технологій навчання
Комунікативні методи навчання
Проектне навчання;
Інтерактивна технологія;
Особистісно зорієнтоване навчання.
Для того, щоб така інтеграція принесла бажаний результат, намагається вникнути в методику кожної з освітніх технологій і використовувати на своїх уроках залежно від теми, мети навчального матеріалу, а також типу уроку.
Важливим стимулом, сприяючим розвитку комунікативної діяльності учнів, являється ситуативність. Вибрати ситуацію, або створити так, щоб учень захотів брати участь в її обговоренні - завдання учителя. Завдання необхідно поставити так, що учень міг не лише висловити, але і відстояти свою точку зору, погодитись або заперечити, аргументувати, зробити висновки.
Сучасна методика нагромадила багатий арсенал прийомів інтерактивного навчання від найпростіших («Робота в парах», «Ротаційні (змінні) трійки», «Карусель», «Мікрофон») до складних («Мозковий штурм», «Мозаїка». «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати. Використання інтерактивних технологій не самоціль, а засіб створення атмосфери доброзичливості й порозуміння, зняття з душі дитини почуття страху, спосіб зробити її розкутою, навіяти впевненість у своїх силах, налаштувати на успіх, виявити здібність до творчості.
Актуальність і перспективність досвіду:
Забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
Сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;
Сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
Дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
Забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;
Робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку англійської мови.
Вибір саме такої теми педагогічного досвіду був зумовлений тим, що кожен педагог в наш час відчуває необхідність використання таких підходів до навчання, які сприяють в учнів розвитку комунікативної компетентності, яка формується в процесі активної взаємодії учнів не тільки з вчителем, а й з іншими учнями.
Експертна оцінка: Педагогічне стимулювання розвитку творчих здібностей на практиці відбувається за умов зміни уявлень про характер стосунків між учителем та учнем, утвердження стилю довіри, співробітництва та співтворчості. Цьому сприяє віра вчителя у творчий потенціал, здібності та можливості учня, урахування індивідуальних психічних та інтелектуальних особливостей кожного вихованця, опора на прагнення учня самовиразитися і самореалізуватися серед інших особистостей як індивідуальність. Для цього учитель створює доброзичливу атмосферу на уроках, дає дитині можливість висловлювати власні думки без оцінних суджень, забезпечує плюралізм думок і суджень, толерантність до поглядів інших під час творчої діяльності та оцінки її результату, дає кожному учню право на помилку.
Використання ПДД вчителя дасть змогу сформувати високий рівень комунікативних навичок учнів, розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність, формувати в учнів творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, вміння ставити і вирішувати нові проблеми.
Схвалено (ким, коли):
Заходи щодо розповсюдження досвіду:
1. Виступ на методичному об єднанні кафедри іноземної філології - березень 201 Зр.
2. Виступ на педраді з презентацією власного педагогічного досвіду - квітень 2014р. 3.Виступ на семінарі - практикумі для вчителів міста та області (курси підвищення
кваліфікації при МОІППО) - листопад 2010 р.
4. Демонстрація відкритого уроку для вчителів міста та області - жовтень 2013 р.
5. Допомога учням 9-11 кл. при підготовці науково-дослідницьких робіт з англійської мови до обласного конкурсу-захисту.