- Деталі
-
Категорія: ППД
-
Опубліковано: Понеділок, 24 грудня 2012, 20:33
-
Автор: Адміністрато�
-
Перегляди: 2456
Данилов Віталій Юрійович
керівник м/о вчителів фізичної культури та вічителів трудового навчання,
вчитель фізичної культури вищої категорії,
старший учитель
1. Інформація про автора
Прізвище, ім’я, по батькові: Данилов Віталій Юрійович.
Рік народження: 2 листопада 1984 року.
Звання, нагороди: нагороджено грамотою управління освіти Миколаївської міської ради, Диплом І ступеня за перемогу в ІІ (обласному) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2012» у номінації «Фізична культура», Диплом. Центральний оргкомітет Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» присвоює звання «Дипломант Всеукраїнського конкурсу «Учитель року». Номінація «Фізична культура», Почесна грамота від Голови адміністрації Заводського району за пропаганду здорового способу життя, вагомий внесок у громадське життя Заводського району
Педагогічний стаж: 8 років
Посада: учитель фізичної культури
Адреса досвіду: Миколаївська спеціалізована І – ІІІ ступенів школа №22 з поглибленим вивченням англійської мови з першого класу.
2. Інформація про досвід
Тема: Формування мотивації в учнів до занять фізичною культурою. Використання активних форм проведення на уроках.
Ким і коли вивчався досвід: директор Миколаївської СЗОШ №22 – Богун П.М.
Ідея досвіду: останнім часом в Україні склалась важка ситуація щодо погіршення здоров’я та фізичної підготовленості дітей та молоді до занять фізичною культурою. Стан національної системи фізичного виховання школярів не достатньо відповідає сучасним вимогам і міжнародним стандартам. Основними причинами такого становища є: знецінення соціального престижу фізичної культури та спорту, недостатня сформованість навичок здорового способу життя, недооцінювання в навчальних закладах оздоровчої та виховної цінності фізичної культури та спорту, принцип другорядності фінансування розвитку фізичної культури та спорту, недостатнє розуміння батьками впливу фізичної культури на розвиток їх дитини.
Наслідком такого стану є низький рівень позитивної мотивації учнів до систематичних занять фізичною культурою та спортом, веденням здорового способу життя. Тому важливим є розвиток позитивної мотивації, свідомої потреби до самостійних і організованих занять фізичною культурою.
Стратегічною метою на цьому шляху є формування в дітей цілісного сприйняття здоров’я, а всі його складові - фізична, психічна, соціальна і духовна, тісно взаємопов’язані.
Мета: обґрунтувати й визначити ефективні засоби формування мотивації до занять фізичною культурою.
Короткий зміст: мотивація учнів до занять фізичною культурою багато в чому залежить від педагогічної компетенції вчителя, уміння застосовувати відповідно до особистісних рис характеру ті чи інші важелі впливу на свідомість учнів, залучаючи школярів до занять і підтримуючи інтерес до них протягом тривалого часу.
Підтримання інтересу та цілеспрямованість учнів залежить від рівня задоволеності уроками фізичної культури. З’ясовано, що ставлення до фізичної культури у школярів як до предмета і як до уроку у абсолютній більшості випадків є неоднозначним протягом усього періоду навчання в школі. У більшості учнів відношення до фізичної культури як дисципліни залишається на високому рівні. Проте ставлення до уроку від молодших класів до старших у значної частини учнів знижується.
Одним із методів визначення інтересу учнів до предмета є анкетування учнів навчальних паралелей, яке виявило не тільки їх ставлення до уроку, а й додатково з`ясувати мотивацію до занять на уроках фізичної культури і, як наслідок, - до результату власної роботи протягом навчання. Аналізуючи отримані результати спостережень, стає зрозумілим, щоб сформувати мотивацію учнів до уроків фізичної культури учитель повинен: 1) точно і доступно пояснити значення і зміст уроку; 2) враховувати особистий інтерес учнів і давати їм змогу відчути результат своєї діяльності; 3) доводити до свідомості учнів необхідність тривало і наполегливо працювати над підвищенням власних досягнень; 4) надавати індивідуальні поради та рекомендації учням, що мають ослаблене здоров’я, вмотивовувати їх на підвищення результатів.
Тому, важливим є створення на уроках ситуації успіху для кожного учня, що полягає у позитивній мотивації до навчальної діяльності та поведінки учня і спрямованої на підтримку бажання до подальших досягнень, активності та зацікавленості у вивченні предмета.
Позитивному ставленню до предмета сприяє використання інтерактивних форм проведення уроків, таких як: урок-гра, урок-конкурс, урок-змагання, інтегрований урок. Значна увага приділяється міжпредметним зв’язкам. Вирішального значення при проведенні уроків надаємо творчому підходу до вивчення навчальної теми, умінню синтезувати матеріали з різних областей знань, органічно пов’язувати поняття з різних предметів, підпорядковувати їх головній меті.
Для підвищення інтересу підлітків до занять фізичною культурою застосовую такі методи та прийоми навчання: 1. Ознайомлюю учнів зі спортивними традиціями школи, з останніми перемогами, рекордами та здобутками 2. Мотивую учнів до занять із фізичного виховання шляхом поєднання теоретичних знань та практичних навичок 3. Підвищую «емоційного» фону уроку за рахунок використання змагальної діяльності 4. Створюю умови для самоствердження, самореалізації та самовираження шляхом позитивної мотивації 5. Взаємодію зі спеціально підготовленими помічниками на основі їх психологічної сумісності у навчальних групах. 6. Використовую індивідуальний підхід у наданні можливості учням виявити себе з найбільш сильної сторони. 7. Використовую бонусні бали з урахуванням диференційованого підходу 8. Активізую фізкультурно-оздоровчу та спортивно-масову роботи з метою пропаганди здорового способу життя 9. Співпрацюю з батьківською громадськістю 10. Організую ефективну діяльність шкільного спортивного клубу «NITRO».
Експертна оцінка: перш ніж закликати учня до будь-якої діяльності, необхідно зацікавити його нею, подбати про те, аби виявити, чи він готовий до цієї діяльності, що в нього мобілізовані всі сили, необхідні для неї, і що учень буде діяти сам. Учителеві ж залишається тільки скеровувати його діяльність.
Важливе місце у вирішенні цього питання відводиться характеру навчальної діяльності. Вона має бути оптимальною за рівнем складності. Суттєвою умовою зростання мотивації є новизна і непередбачуваність, яка викликає внутрішній інтерес учня до засвоєння нового матеріалу та подолання труднощів під час навчання. Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити на уроках умови, за яких кожен учень знайшов би своє, особисто йому необхідне. Особистість наставника повинна бути взірцем для наслідування і при цьому вчитель завжди повинен залишатись учнем. І чим більше в учителеві учня, тим вищий його професіоналізм.
Схвалено (ким, коли):
Заходи щодо розповсюдження досвіду
1) Обмін досвіду з курсантами ОІППО:
- презентація проблемної теми;
- методика викладання фізичної культури;
- форми роботи з дітьми різних груп здоров’я;
- використання нових методів і засобів у навчанні;
- підвищення мотиваційної складової учнів
2) Відкриті уроки з гімнастики та спортивних ігор перед курсантами ОІППО
3) Виступ на засіданні педагогічної ради школи з доповіддю, щодо реформування системи фізичного виховання школярів