- Деталі
-
Категорія: ППД
-
Опубліковано: Понеділок, 24 грудня 2012, 20:33
-
Автор: Адміністрато�
-
Перегляди: 2529
Ліпатникова Світлана Володимирівна
заступник директора з НВР
вчитель світової літератури вищої категорії,
вчитель-методист
1.Інформація про автора
Прізвище, ім’я, по батькові: Ліпатникова Світлана Володимирівна
Рік народження: 1965
Освіта: вища
Фах: учитель російської мови та літератури
Звання, нагороди: звання «Вчитель-методист», Грамота облдержадміністрації, Грамота управління освіти і науки облдержадміністрації, обкому профспілки працівників освіти і науки України
Посада: учитель світової літератури, заступник директора з НВР Миколаївської СЗОШ №22
Педагогічний стаж: 27 років
Адреса досвіду: Миколаївська СЗОШ №22, кафедра суспільно-гуманітарних та розвиваючих дисциплін
2. Інформація про досвід
Тема: «Розвиток внутрішньої мотивації та рефлексії учнів під час літературного аналізу як засіб формування творчого читача».
Ким і коли вивчався досвід: 2013-2014 рр., Гайченко О.В., методист Миколаївського науково-методичного центру, Євтушенко Л.Е., завідуюча предметною кафедрою Миколаївської СЗОШ № 22.
Ідея досвіду:
створення атмосфери, сприятливої для розвитку сталої внутрішньої мотивації та рефлексії, що сприяє розвитку читацького інтересу і читацької культури учнів.
Мета:
розкриття умов активізації розумової діяльності учнів у процесі навчання світової літератури, з’ясування особливостей процесу управління навчальною діяльністю учнів на основі мотивації та рефлексії. Визначити методи, прийоми, способи розвитку творчих здібностей учнів, систему завдань з формування творчого читача на уроках літератури.
Короткий зміст:
розвиток пізнавального інтересу учнів вчитель здійснює різноманітними методами стимулювання та мотивації навчально - пізнавальної діяльності. Чільне місце посідають перцептивні методи навчання: словесні, наочні, практичні. Серед гностичних методів результативним є використання проблемно-пошукового методу, за допомогою якого здійснюється активізація розумової діяльності учнів на всіх етапах уроку. Значну увагу вчитель приділяє формуванню логічного мислення, використовуючи методи аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення. Враховуючи індивідуальні особливості мислення учнів, націлює їхню діяльність на самостійний пошук розв'язання проблеми, активізацію розумової та творчої діяльності учнів на уроках світової літератури. Розкрито умови розумового розвитку учнів та переваги організації навчання на основі мотивації навчально-пізнавальної діяльності, запропоновано поради щодо використання рефлексії.
Даний ППД ґрунтується на використанні технологій розвитку критичного мислення, теорії розв’язання дослідницько-пошукових задач, технології проблемного, інтерактивного, проектного та особистісно-орієнтованого навчання.
Для реалізації запропонованої моделі вчитель використовує в своїй діяльності такі методи, прийоми та форми організації навчальної діяльності учнів, що сприяють підвищенню мотивації учнів до навчання.
Формуванню навичок самостійної навчальної діяльності учнів сприяє:
- створення атмосфери комфорту, впевненості у собі, власній значущості за допомогою системи завдань та запитань, які дозволяють забезпечити особистісне цілепокладання кожного учня, визначити обсяг, глибину дійсно важливого для них змісту;
- використання системи завдань, яка дозволяє забезпечити практичну спрямованість навчання, формування й розвиток навичок дослідницької діяльності, оволодіння учнями способами й методами пізнання.
Така комплексна методична підготовка учнів спрямована на забезпечення творчого характеру процесу вивчення літератури, зокрема розвитку навичок літературного аналізу відповідно до нових Державних стандартів.
Висновки та рекомендації:
даний ППД має загальнометодичний рівень. Його результати стійкі й стабільні протягом декількох років, мають практичну значущість при організації навчально-виховного процесу, для методики викладання.
Запропонована модель дозволяє забезпечити практичну спрямованість навчання; активну позицію учня в навчанні; сприяє формуванню й розвитку навчально-пізнавальної компетенції учнів. Позитивні результати дозволяють говорити про можливість використання ППД педагогами не лише світової, а й української літератури. За умови раціонального відбору, відповідно до вікових особливостей, методів і прийомів активізації самостійної пізнавальної діяльності досвід може бути використаний у 5-11 класах.
Умовами використання даного ППД є: знання й володіння вчителем технологією формування критичного мислення, проектною й інтерактивною технологіями, методикою постановки дослідницьких задач і створення ситуації успіху для кожного учня на рівні практичного застосування; наявність партнерських стосунків у системі «вчитель-учень», «учень - учень».
Результативність:
Рівень навчальних досягнень кожного учня (рівень навченості) протягом останніх трьох років максимально відповідає природнім задаткам, здібностям (рівень навчаємості). Два роки поспіль вчитель має переможців міського етапу олімпіади зі світової літератури.
Форма узагальнення:
брошура, шкільні методичні видання, публікація у фахових виданнях.
Схвалено:
науково-методичною радою Миколаївської СЗОШ №22 у 2013 році, Миколаївським науково-методичним центром, МОІППО у 2014 році.
Заходи щодо розповсюдження:
досвід роботи з теми був представлений на засіданні педради.