- Деталі
-
Категорія: ППД
-
Опубліковано: Четвер, 19 лютого 2015, 15:34
-
Автор: Околець Ірина
-
Перегляди: 1688
Непочентовська Валентина Миколаївна
«Старший вчитель»; значок «Відмінник народної освіти», Грамота Міністерства Освіти України
1.Інформація про автора
Прізвище, ім'я, по батькові: Непочентовська Валентина Миколаївна
Рік народження: 1953
Освіта: вища
Фах: вчитель біології та хімії
Звання, нагороди: «Старший вчитель»; значок «Відмінник народної освіти», Грамота Міністерства Освіти України
Педагогічний стаж: 36 років
Посада: вчитель біології
Адреса досвіду: Миколаївська спеціалізована І-ІІІ ступенів школа №22 з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Миколаївської міської ради Миколаївської області 2009 – 2010 н.р.
2. Інформація про досвід
Тема: Вплив міжпредметних зв'язків на формування мотиваційної сфери учнів
Ким і коли вивчався досвід: заступник директора з навчально-виховної роботи Миколаївської СЗОШ №22 - Казимиренко Н.В.; завідувач кафедрою природничо-математичних дисциплін Миколаївської СЗОШ №22 - Литвиненко О.О.
Ідея досвіду: розвиток творчого мислення учнів, об'єднання теоретичних і практичних знань у цілісну систему шляхом використання між предметних зв'язків
Мета: формування мотиваційної діяльності учнів в процесі використання між предметних зв'язків
Короткий зміст: відмітною рисою сучасної української школи має бути глибинний науковий зміст освіти. Це означає, що в основу всіх шкільних предметів мають бути покладені сучасні досягнення науки. Однією з особливостей сучасної науки є її інтеграція, об'єднання теоретичних знань у цілісну систему, що відбиває об'єктивний світ в його єдності й розвитку. Інтеграція сучасних наукових знань як одна з найважливіших тенденцій розвитку науки має знайти відображення в шкільному навчанні.
Проблема інтеграції навчальних дисциплін тісно пов'язана з проблемою міжпредметних зв'язків, які є першим рівнем інтеграції. Міжпредметні зв'язки виконують у навчанні біології декілька функцій:
- методологічну, яка виражається у формуванні сучасних уявлень учнів про цілісність та розвиток природи, засвоєння ними системного підходу до об'єктів живої природи (клітина, організм, біогеоценоз, біосфера) як відкритих саморегулюючих систем;
- освітню, що складає формування системи знань про природу у більш повному та глибокому її розумінні; - розвиваючу, яка відображає роль міжпредметних зв'язків у розвитку системного та творчого мислення, у розвитку умінь аналізувати та узагальнювати знання;
- виховну, яка відображається у необхідності встановлення міжпредметних зв'язків при здійсненні екологічного виховання, патріотичного, трудового, статевого, морального, естетичного ...
- конструктивну, що полягає у вдосконаленні організації навчально-виховного процесу, у співпраці учителів інших предметів. Міжпредметні зв'язки створюють умови для підвищення інтересу до предмета , всебічного розвитку творчого потенціалу учнів становлення духовної культури особистості громадянина України. Сприяють розвитку Індивідуальності, залишають менше можливостей для формування комплексів стандартних стереотипів мислення дітей. У дітей формується інтерес до навколишнього світу і в міру своїх сип вони намагаються впливати на нього.
Використання між предметних зв'язків здійснюю в три етапи:
I етап
- ознайомлення з пояснювальними записками, основним змістом навчальних програм, суміжних предметів, природно-математичного та суспільно-гуманітарних циклів;
- визначення суміжних ланок навчальних предметів, через які реалізуються МПЗ;
- вивчення відповідного навчального матеріалу суміжних предметів.
II етап
планування системи Міжпредметних зв'язків:
А) тематичне планування
Складаючи тематичне планування обов’язково враховую з якою метою, для чого це треба:
- В одних випадках це опора для введення нових понять;
- Для роз'яснення причино-наслідкових зв'язків різних біологічних
- Конкретизації загальних ідей або доказів висновків, теоретичних положень и т.д.
Б) поурочне планування.
В поурочних планах включаю МПЗ в проект уроку.
ІІІ етап.
Реалізація МПЗ в мотиваційній сфері учнів на уроках і в позакласній роботі.
- використання методичних прийомів;
При конструюванні уроку між предметні зв'язки використовую на різних етапах уроку: перевірки та актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, систематизації та закріпленні вивченого матеріалу, домашнього завдання і навіть при контролі знань.
Застосування на уроках між предметних зв'язків дає певні позитивні результати. За останні 5 років мною було підготовлено 12 призерів міських і обласних олімпіад.
Експертна оцінка
1. Підвищення мотивації учнів до вивчення предмету;
2. Краще засвоєння матеріалу, підвищення якості знань;
3. Сприяння формуванню наукового світогляду;
4. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
5. Полегшення розуміння явищ і процесів, що вивчаються.
6. Аналіз, зіставлення фактів з різних областей знань.
7. Стимулювання розвитку творчого мислення учнів.
8. Формування соціальних, полікультурних, комунікативних компетенцій.