- Деталі
-
Категорія: ППД
-
Опубліковано: Четвер, 19 лютого 2015, 15:34
-
Автор: Околець Ірина
-
Перегляди: 1306
Фоміна Наталя Іванівна
вчитель географії та основ економіки
1.Інформація про автора
Прізвище,ім'я,по батькові: Фоміна Наталя Іванівна
Рік народження: 1972
Освіта: вища. Одеський Державний університет ім. І.І.Мечникова, факультет (геолого-географічний)
Фах: фізико-географ, викладач
Звання, нагороди : Грамота відділу освіти Міської Державної адміністрації. Грамота відділу освіти Обласної Державної адміністрації
Педагогічний стаж : 17 років
Посада: викладач географії та основ економіки
Адреса досвіду: Миколаївська спеціалізована І-ІІІ ступенів школа №22 з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Миколаївської міської ради Миколаївської області 2011 рік
Тема: розвиток пізнавальної творчої діяльності на уроках географії.
Ким і коли вивчався досвід: заступник директора з навчально-виховної роботи Миколаївської СЗОШ №22 - Казимиренко Н.В.; завідувач кафедрою природничо-математичних дисциплін Миколаївської СЗОШ №22 - Литвиненко О.О.; методист НМЦ з географії - Шиліна С.Л.
Ідея досвіду: навчання має завжди надавати дитині можливість діяльності,що відповідає її силам, і допомагати слід тільки тим, де в неї не вистачає сил, поступово, з віком дитини послаблюючи цю допомогу.
Мета: створення атмосфери зацікавленості кожного учня в роботі класу; створення на уроці умов для природного самовираження учнів та педагогічних ситуацій, що дають змогу кожному учневі виявити ініціативу, самостійність у роботі; підтримка учня в його бажанні знаходити власний спосіб роботи, аналізувати свою роботу та роботу інших учнів на уроці.
Короткий зміст: майстерність учителя забезпечують багато факторів. Від успіху в роботі, від відчуття зворотного зв'язку з учнями і від віддачі учнями знань і бачення удосконалення їхніх знань, мислення - залежить настрій учителя і його здатність до творчої роботи. Для того, щоб озброїти учнів міцними і свідомими знаннями з основ наук, здійснити їх виховання, педагог сам має бути підготовленим до цієї роботи:
а) досконало знати свій предмет (і не лише в обсязі шкільних підручників);
б) цікавитися новинками психолого-педагогічної науки; володіти методикою навчання та виховання школярів;
г) будити всесторонньо розвиненою і високодуховною людиною; д) мати прагнення і здібність передавати молоді досягнення попередніх поколінь.
Головним достоїнством педагога є його вміння виховувати учнів своїм предметом, бути самому захопленим тією наукою, яку він викладає.
Учитель, навчаючи - виховує, а виховуючи - навчає. Учень навчається успішно в разі наявності у нього позитивної Я-концепції, і перш за все учень повинен мати почуття особистої гідності.
Учитель повинен під час вивчення учнями його предмета будувати для них школу радості, його предмет не повинен бути абстрактним, а має бути зв'язаним з навколишнім життям, з природою, з оточуючим світом. Учитель повинен провести учнів шляхом першовідкривачів, дати відчути їм радість творчості, свою значимість у цьому світі, а це і є вироблення позитивної Я-концепції учнів, від наявності якої напряму залежить Я-концепція вчителя.
Навчаючи учнів на уроках, я завжди намагаюсь показувати їм використання вивчених положень для пояснення явищ навколишнього світу, явищ природи - виникнення, поширення і дії сонячних променів, виникнення морозних візерунків на вікнах, поширення запаху квітів, зміни кольору неба, польоту птахів, стуку гострого дзьоба дятла,поширення хвиль на поверхні озера і т.д. Наші учні повинні бачити у шкільному предметі не лише нагромадження формул і складних правил,а і можливість пояснення ними явищ навколишнього світу, і тоді навчання буде цікавим, принесе радість пізнання і справжній успіх.
Експертна оцінка
- збільшення інтенсивності й ефективності уроку;
- підвищення рівня осмислення навчального матеріалу (знання,одержані в умовах групової діяльності,добуваються самими учнями, тому відрізняються більшою обґрунтованістю, їх положення краще аргументовані);
- відпрацьовування комплексу практичних умінь (це відбувається в результаті застосування знань на практиці);
- розвиток творчих здібностей (учні розв'язують задачі, що потребують перенесення знань і способів дій у невідомі їм умови;
- спрямовує учнів на пошук нових способів розв'язування задач, що вказує на творчий характер їх діяльності);
- розвиток самостійності та самоорганізації;
- формування вмінь аналізувати свою діяльність і діяльність партнерів;
- розвиток таких якостей особистості, як працьовитість, колективізм, відповідальність, вольові та комунікативні якості;
- формування вмінь досягати спільної мети, розуміти партнера по спілкуванню, усвідомлювати свою роль у групі, вирішувати суперечки в середині групи, домовлятися з іншими та захищати власну думку;
- розвиток мовлення, вміння викладати свої думки, використовувати наукову термінологію (учні обмінюються думками, інформують про результати роботи, перевіряють правильність виконання завдань); стимулювання мислення школярів (узагальнюються і систематизуються уявлення,стимулюється аналітична й синтезуюча діяльність мислення);
- збільшення кількості нестандартних рішень (у групі однолітків учні вільно висловлюють свою думку,не бояться сміливих, нестандартних суджень,висувають нові ідеї та пропонують несподівані варіанти виконання завдань);
- формування позитивного ставлення до досліджуваного матеріалу.