- Деталі
-
Категорія: Бібліотечний офіс
-
Опубліковано: Четвер, 08 квітня 2021, 11:26
-
Автор: Бондар Софія
-
Перегляди: 646
Міністерство освіти і науки України опублікувало перелік джерел, де можна безкоштовно навчатися.
Аби можна було провели карантин з користю, пропонують таку добірку для школярів, учителів, студентів і батьків:
▪ Prometheus https://prometheus.org.ua/
▪ EdEra https://www.ed-era.com/
▪ edX https://www.edx.org/
▪ Coursera https://www.coursera.org/
▪ Matific https://www.matific.com/ua/uk/home/
▪ Khan Academy https://www.khanacademy.org/
▪ Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
▪ iLearn https://ilearn.org.ua/
▪ Be Smart https://besmart.study/
▪ ЗНО-ОНЛАЙН https://zno.osvita.ua/
▪ Відкритий Університет Майдану https://vumonline.ua/
▪ Codecademy https://www.codecademy.com/
▪ Duolingo https://uk.duolingo.com/
▪ Lingva.Skills https://lingva.ua/
▪ Hogwarts is here http://www.hogwartsishere.com/
Практичні завдання, що допоможуть розвинути у дітей навички обробки й узагальнення аналітичної інформації
|
Завдання на обробку аналітичної інформації
Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ять оригінальних завдань для розвитку уміння аналізувати й порівнювати очевидні факти, робити припущення, формування умінь зіставляти й порівнювати запропоновану інформацію.
Виконання запропонованих завдань сприятиме розвитку у дітей логічного мислення, навичок сприймати та розуміти графічно відображену інформацію, умінь аналізувати й сортувати дані.
Заповнюємо діаграму Керрола (англійська мова). Це завдання спрямоване на розвиток уміння аналізувати й порівнювати очевидні факти, робити припущення. Воно також допоможе закріпити словниковий запас за темою «Тварини» англійською мовою. Завдання сприятиме розвитку логічного мислення, формуванню умінь зіставляти, порівнювати, розширить уявлення дитини про різноманітність тварин у природі.
Прочитай діаграму: улюблений фрукт. Це завдання допоможе дитині розвинути навички обробки й узагальнення аналітичної інформації, навчитися сприймати та розуміти графічно відображену інформацію. Дитині пропонується розглянути діаграму «Улюблений фрукт» з результатами опитування й дати відповіді на запитання. Виконання завдання сприятиме формуванню математичної компетентності, розвитку логічного мислення, уваги, закріпленню навичок розв’язування проблем математичного змісту із застосуванням методів аналізу та синтезу.
Заповнюємо діаграму: їстівне – неїстівне. Це завдання спрямовано на розвиток уміння аналізувати й порівнювати очевидні факти, робити припущення. Дитині пропонується заповнити діаграму Льюїса Керрола за зразком, використовуючи слова з підказки. Завдання сприятиме розвитку логічного мислення, формуванню умінь зіставляти, порівнювати, розширить уявлення дитини про різноманітність їстівних і неїстівних рослин у природі.
Аналізуємо й упорядковуємо дані: живе/неживе, тверде/не тверде. Це завдання допоможе дитині розвинути логічне мислення, навчитися аналізувати й сортувати дані. Воно містить список слів (словосполучень), які потрібно проаналізувати й розподілити в чотири комірки в таблиці («діаграмі Керрола»). Пропонується розглянути категорії «Живе», «Неживе», «Тверде», «Не тверде». Виконуючи завдання, дитина зможе впорядкувати враження про розмаїття живої та неживої природи.
Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.
е низку певних симптомів, то слід виявити обережну увагу або навіть звернутися до дитячого психолога.
Ось ці симптоми:
1. Дитина різко втратила інтерес до життя і до занять, які її захоплювали, а ті речі, які радували, раптом стали байдужими;
2. Підвищена дратівливість. Дитину дратує усе: як ви запитали, що ви приготували, як ви входите у кімнату, як привіталися;
3. Розлади системи травлення: діарея, закреп, спазми в животі – у випадку, якщо у вашому харчуванні нічого не змінювалось;
4. Дитина постійно втомлена, у стані апатії – це ознака розвитку депресивних станів, за лікування яких треба братися якомога раніше;
5. Кардинальна зміна поведінки. Приміром, дитина, яка була тихою і слухняною, раптом стала з усіма сваритися, кричати, або ж навпаки: дитина, яка раніше поводилася провокативно, стала тихою і мовчазною;
6. Поява нових страхів;
7. Поява обсесій – коли дитина постійно переживає якісь нав’язливі стани.
Що ж робити?
Повторюсь: самобичування, як спроба батьків себе пожаліти, не допоможе. Перше, що треба зробити, – це переключитися на особистість дитини. Дуже часто усі батьківські «як справи у школі?» обмежуються лише успіхами у навчанні. Дитина – це не лише учень. Ваша дитина є особистість, у неї є якесь життя поза межами школи. Хочете знати, як у дитини справи, – запитуйте не лише про школу.
Друге: коли ви розмовляєте з дитиною, не стійте до неї спиною, не мийте посуд, не готуйте їсти. Виключіть усе на 10 хвилин, приділіть цей час бесіді віч-на-віч, на рівних. Повірте, від того, що ви сядете вечеряти на 10 хвилин пізніше, ніхто не помре, а от від того, що ви вчасно не поспілкуєтеся, дитина справді може постраждати.
Третє. Дуже важливо, щоб у сім’ї були спільні заняття: наприклад, настільні ігри – «Монополія», «Джанга» чи «Твістер». Коли сім’я грає у «Твістер» – це, по-перше, весело, а по-друге, це об’єднання у психо-емоційному стані.
Не хочете таких ігор – займіться разом спортом, рушайте у спільні поїздки. Часто батьки вважають, що їхній дитині поїхати кудись буде цікавіше з друзями. Так, але не можна з друзями проводити усе життя. Від батьків ми отримуємо досвід, дізнаємося, як вони справлялися з тією чи іншою ситуацією. Звідси випливає ще один важливий момент: місце та обставини спілкування з дітьми. Погодьтеся, коли ми сідаємо за стіл і починаємо щось розпитувати, зазвичай усі почуваються ніяково.
А от якщо ви разом кудись ідете, на чомусь катаєтеся, у щось граєте, десь влаштовуєте пікнік – це вдалий час, щоб поговорити, чимось поділитися.
Якщо ваша дитина уже закривається у своїй кімнаті і своєму світі – не ломіться туди. Вона там заховалась від вас. Якщо ви вломитеся туди, то будете в її очах ще більшим диктатором. Не можна встановлювати ультиматуми на кшталт «Поки ти живеш у моєму домі, твої двері мають бути відчиненими». Це лише питання часу, коли дитина піде звідти. Треба розуміти, що погрози і обшуки – теж хибний шлях. Потрібно потихеньку виманювати його з його території – запросити на спільну вечерю, наприклад, просити пораду. Запам’ятайте: не ви йдете до дитини, а дитина має потихеньку виходити до вас. Якщо не хоче – не тисніть. Дитина, яку знецінювали роками, за добу не піде на спілкування. Це велика робота. Зіпсувати стосунки легко, налагодити буває дуже важко, але можливо. Не справляєтеся – йдіть до психолога, читайте книжки з порадами, пробуйте. Вдається це тоді, коли батьки починають казати дитині не про оцінки, а про те, що вони її люблять, і ця любов жодним чином не пов’язана з успішністю у школі.
Що робити батькам у моменти, коли після роботи просто немає сил на спілкування?
Звичайно, таке буває. У такі моменти достатньо просто знаходитись на їхньому фоні, сидіти поруч. Це такий меседж: «Я тут, якщо я тобі потрібна». Крім того, у такі моменти можна разом дивитися фільми, мультфільми, які потім можна обговорити.
Перелік рекомендованих онлайн-ресурсів:
- Онлайн-гра з медіаосвіти в Україні – “Медіазнайко“. Ця гра є частиною курсу з медіаграмотності для учнів загальноосвітніх шкіл і дає їм змогу дізнатися більше про інформаційне / медійне поле.
- Медіаосвітня гра для підлітків – “Пригоди Літератуса”. У цій грі підлітки оцінюють достовірність і правдивість інформації, яка їм трапляється, перевіряють її та знаходять правду.
- Медіадрайвер – навігатор у світі медіа.
- Мінікнига про права та правила безпеки дітей у цифровому середовищі та робочий зошит від Міжнародного союзу електрозв’язку “У мережі з Санго”
- Курс “Медіаграмотність для громадян”.Курс із медіаграмотності для батьків, який допоможе удосконалити знання про те, як захистити дитину від фейків і навчити їх розпізнавати та критично мислити.
Дитяча письменниця та експертка БараБуки Марія Артеменко створила YouTube-канал «Творча Читальня» для дітей, батьків та педагогів.
На каналі письменниця викладає короткі відеоуроки, кожен з яких починається читанням вірша, а закінчується тематичним творчим завданням за його мотивами. Зокрема, Марія Артеменко провела майстер-класи з аплікації, оригамі, малювання, виготовлення елементів декору, подарунків тощо. Завдання призначені для дітей 4-7 років, проте вони будуть цікавими для усіх, кому подобається рукоділля.
Також у відео письменниця розповідає цікаві факти, які пов’язані з темою вірша, наприклад про Сальвадора Далі, діалог, «кумкання і квакання» та інше.
«Переконана, що розвиток креативного мислення через читання і крафтову творчість буде спрямовувати дітей на пошуки нестандартних рішень. Вважаю таке вміння цінним і необхідним у нинішніх реаліях», – каже Марія Артеменко.
Ідея «Творчої Читальні» у письменниці виникла під час карантину, проте і після його завершення вона планує продовжувати проєкт – знімати нові відео й організовувати офлайнподії.
Для всіх батьків бібліотека рекомендує:
https://chl.kiev.ua/Default.aspx?id=6999#8
ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Портал відкритих даних