вивчення колективу. рекомендації

Категорія: Шкільний практичний психолог
Опубліковано: Понеділок, 22 жовтня 2018, 22:37
Перегляди: 866

 

КОЛЕКТИВ І ОСОБИСТІСТЬ

Що являє собою колектив? Яка його роль у вихованні особистості?

Колектив — це соціально значуща група людей, які об'єднані спільною метою, узгоджено діють у напрямі досягнення означеної мети та мають органи самоврядування. Отже, для дієвого колективу характерні взаємозалежні ознаки: спільна мета, колективна діяльність, наявність органів самоврядування.

A.C. Макаренко наголошував: "Колектив — це соціальний живий організм, який має органи, що там є повноваження, відповідальність, співвідношення частин, взаємозалежність, а якщо нічого цього немає, то немає і колективу, а є просто юрба або зборище".

Виховання особистості в колективі є вираженням відповідних закономірностей розвитку суспільства. Лише в колективних взаєминах створюються умови для соціально-психічного розвитку особистості. Відокремлення людини від інших людей, від соціального середовища — це соціально-психічний вакуум, який стоїть на заваді розвитку окремої людини та спільноти взагалі.

Щоб мати важелі керування колективом, його слід вивчати.

З методикою вивчення класного колективу «Соціометрія» ви можете детально ознайомитися нижче:

http://www.wikipage.com.ua/1xb43.html

 

Рекомендації для роботи з ізольованими та знехтуваними дітьми

  1. 1.Підняття їх соціального статусу шляхом:
  2. 2.Використання постійної зміни доручень між дітьми, щоб кожен зміг побути і в ролі підлеглого, і в ролі керівника.
  3. 3.Використання демократичного стилю виховання.
  4. 4.Використання далеких перспектив.
  5. 5.Участь у шкільних та позашкільних заходах.
  6. 6.Залучення до трудової діяльності.
  7. 7.Підвищення рівня згуртованості класного колективу за допомогою спільних справ класу, дітей, родин.
  8. 8.Стимулювання активності, ініціативності ізольованих та знехтуваних дітей.

 

  1. 9.Співпраця родини і школи.