Як захистити дитину в медіапросторі: психологічний аспект
Основні ризики під час взаємодії дитини й медіа та як убезпечитися — психологічні основи етичного кодексу для журналістів, які залучають дітей до створення медіапродукту.
Сучасні діти звикли до екранів, змалку полюбляють фотографуватися й ставати героями відеосюжетів. Вони дорослішають у світі, де медіа стали невід’ємною частиною повсякденного життя: з медіа діти й підлітки черпають знання про світ, дивлячись телевізор розширюють свій соціальний досвід, обирають зразки для наслідування й навіть аргументи для прийняття життєвих рішень. Телебачення є одним із найпоширеніших способів проведення вільного часу. Так, сучасні підлітки в Україні проводять у середньому 20 годин на тиждень перед екраном телевізора — це значно більше, ніж спілкування з батьками.
Тест для діагностики акцентуацій характеру у підлітків,
розроблений С. І. Подмазіним (МПДО)
Опитувальник включає 143 твердження, які складають 10 діагностичних і одну контрольну шкалу (шкалу брехні). В кожній шкалі по 13 тверджень. Твердження у тексті опитувальника пропонуються у випадковому порядку. Діагностуються гіпертимний, циклоїдний, лабільний, астено - невротичний, сенситивний, тривожно-педантичний, інтровертований, збудливий, демонстративний і нестійкий типи [Гурлєва Тетяна. Відповідальність підлітка. – К.: Главник, 2008. – с.128. (серія «Бібліотечка соціального працівника»). – с. 99-111 ].
Психологічна безпека дитини: п'ять правил виховання дітей від сімейного психолога
Щоб правильно виховати свою дитину здоровою і врівноваженою, важливо подбати про її психологічну безпеку. Адже саме дитині важливо вчасно сказати "ні", не піддатися на маніпуляції, а не посоромитися і закричати або попросити про допомогу в разі небезпеки, відмовитися від ідеї подивитися ближче залишені без нагляду речі.
Про це пише сімейний психолог Наталія Гаєвська і дає п'ять порадбатькам по вихованню свого чада.
Що являє собою колектив? Яка його роль у вихованні особистості?
Колектив — це соціально значуща група людей, які об'єднані спільною метою, узгоджено діють у напрямі досягнення означеної мети та мають органи самоврядування. Отже, для дієвого колективу характерні взаємозалежні ознаки: спільна мета, колективна діяльність, наявність органів самоврядування.
A.C. Макаренко наголошував: "Колектив — це соціальний живий організм, який має органи, що там є повноваження, відповідальність, співвідношення частин, взаємозалежність, а якщо нічого цього немає, то немає і колективу, а є просто юрба або зборище".
Виховання особистості в колективі є вираженням відповідних закономірностей розвитку суспільства. Лише в колективних взаєминах створюються умови для соціально-психічного розвитку особистості. Відокремлення людини від інших людей, від соціального середовища — це соціально-психічний вакуум, який стоїть на заваді розвитку окремої людини та спільноти взагалі.
Щоб мати важелі керування колективом, його слід вивчати.
З методикою вивчення класного колективу «Соціометрія» ви можете детально ознайомитися нижче:
Дякуємо колективу фірми "Дикий Сад"та особисто Ігорю Францовичу Голубарю за надані технічні можливості та доступ до мережі Інтернет. Успіхів Вам та процвітання!