imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage
gerb
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 22
МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Ukrainian Belarusian Bulgarian Czech Dutch English French German Italian Polish Russian Slovak Slovenian Spanish Turkish
flag

Гімн школи №22

Слова Первової М. М.

Музика Жадік С. М.

 

May school 22 be our glory,

Clear concience, desire and sense.

The school has 50 years of chronicle

And these are your marvelous days.

My school, my delight and my fire,

You spread fame and pride in the world

You are famous for brilliant students,

For skilful and talented work.

Приспів

God bless you, school

God bless you, school

Please, live in peace forever.

And we shall always recollect

The greatest lessons given there.

/**/
Меню сайту
Енциклопедія безпеки
ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
Медіатор
Дорожній рух
Булінг і насилля
Небезпека у побуті і навколишньому середовищі
Запобігти Врятувати Допомогти
Правова допомога
Заводський РВ ММУ України в Миколаївській області
Охорона праці
Нормативна база
Дистанційне навчання
Предметні спільноти
спільнота учителів іноземних мов
портфоліо спільноти учителів іноземних мов
спільнота учителів суспільних дисциплін
портфоліо спільноти учителів суспільних дисциплін
з досвіду роботи вчителів
спільнота учителів природничо-математичних дисциплін
портфоліо спільноти учителів природничо-математичних дисциплін
нормативні документи
корисні посилання
творчість наших учнів
корисні поради
спільнота учителів початкових класів
портфоліо спільноти учителів початкових класів
корисні посилання
портфоліо вчителів
нормативні документи
дитячі та професійні конкурси
оголошення
новини кафедри
спільнота учителів української філології
портфоліо спільноти учителів української філології
я знаю силу слова
спільнота учителів фізичної культури та технологій
портфоліо спільноти учителів фізичної культури та технологій
корисні посилання
нормативні документи
на допомогу вчителю
кафедральний вісник
Шкільний ютуб канал
Сайти вчителів
Вільне опитування

Адаптація першокласників до школи

Школа батьківства

Поради соціального педагога

Адаптація першокласників до школи

 Мета соціально - психологічної і педагогічної діяльності - створення педагогічних і соціально - психологічних умов, що дозволяють дитині успішно функціонувати і розвиватися в педагогічному середовищі і шкільній системі відносин. Мета може бути досягнута за рахунок послідовного рішення педагогічним колективом і психологами школи при вирішенні таких завдань:

 1. Виявлення особливостей психолого-педагогічного статусу кожного школяра з метою своєчасної профілактики і ефективного рішення проблем, що виникають у дитини в процесі навчання, спілкуванні і психічному стані.

 2. Створення системи психолого-педагогічної підтримки усіх першокласників в період їх первинної шкільної адаптації, що дозволяє їм не тільки пристосуватися до шкільних вимог, але і всесторонньо розвиватися і удосконалюватися в різних сферах життєдіяльності.

 3. Створення спеціальних педагогічних і соціально-психологічних умов, що дозволяють здійснювати коректувальну роботу з дітьми, які зазнають труднощів у навчанні.

 Отже, для того, щоб допомогти дитині відчути себе в школі комфортно, вивільнити у неї інтелектуальні, особові, фізичні ресурси для успішного навчання і повноцінного розвитку, педагогам і психологам необхідно:

 Знати дитину. Настроювати учбово-виховний процес на його індивідуальні особливості, характерологічні особливості, можливості і потреби.

 Допомагати дитині сформувати навики і внутрішні психологічні механізми, необхідні для успішного навчання і спілкування в шкільному середовищі.

 Соціально-педагогічна діяльність по адаптації першокласників до школи здійснюється роботою психолога, соціального педагога, класного керівника, а також ведеться робота з сім'єю для виявлення рівня підготовки школярів, в рамках цієї роботи наступними напрямками діяльності:

 Психолого-педагогічна діагностика, направлена на виявлення особливостей статусу школярів. Така діагностика протягом першого року проводиться двічі - на етапі вступу (зарахування) дитини до школи і в середині першого класу.

 Розвиваюча психологічна і педагогічна робота. Вона здійснюється протягом всього року і наповнюється конкретним змістом залежно від завдань того або іншого етапу роботи.

 Консультативна робота з педагогами і батьками. Вона здійснюється психологом, зв'язана, в основному, з обговоренням результатів проведеної діагностики, конкретним запитом педагога або батька у зв'язку з проблемами навчання, спілкування або психічного самопочуття.

 Методична робота, направлена на вдосконалення методики і модифікацію змісту навчання. Вона здійснюється педагогами, спільно з адміністрацією школи за наслідками аналізу психолого-педагогічного статусу першокласників.

 Психокорективна робота, орієнтована на надання допомоги дітям, що зазнають труднощі в шкільній адаптації.

 Ці труднощі можуть виявлятися в поведінці, навчанні, самопочутті дитини. Надання допомоги здійснюється у формі групової і індивідуальної психокорекції.

 Організаційно-консультативна робота з шкільною адміністрацією, направлена на вдосконалення процесу управління учбово-виховним процесом, створення соціальних і педагогічних шкільних умов, що сприяють успішній адаптації.

 Всі позначені вище напрями роботи в рамках соціального - педагогічній діяльності на етапі шкільної адаптації наповнюються конкретним змістом. В цілому теоретично, можуть бути виділені наступні основні етапи:

 Перший етап - вступ дитини до школи. Він починається в березні - квітні місяці одночасно із записом (або відбором) дітей в школу і закінчується на початку вересня місяця. В рамках цього етапу передбачається:

 1. Проведення психолого-педагогічної діагностики, направленої на визначення готовності дитини до школи. Як правило, діагностика складається з двох складових частин. Спочатку здійснюється загальна експрес-діагностика, що дозволяє судити про рівень психологічної готовності і сформованості деяких учбових навиків у дитини. Потім, по відношенню до дітей, що показали надзвичайно низькі результати, організовується другий діагностичний тур. Він направлений на виявлення причин низьких результатів. У ряді випадків, другий діагностичний зріз здійснюється в кінці літа - початку червня. Така уточнююча діагностика ефективніша восени, перед початком навчання або в перші тижні занять.

 2. Проведення групових і індивідуальних консультацій батьків майбутніх першокласників. Групова консультація у формі батьківських зборів - це спосіб повідомити батькам деяку корисну інформацію по організації останніх місяців перед початком шкільних занять. Індивідуальні консультації, перш за все, проводяться для батьків, чиї діти показали низькі результати в процесі тестування і можуть зазнавати труднощів на етапі пристосування до школи.

 3. Групова консультація педагогів майбутніх першокласників загального ознайомлювального характеру.

 4. Проведення психолого-педагогічного консиліуму за наслідками діагностики, основною метою яких є вироблення і реалізація певного підходу до комплектування класів.

 Другий етап - первинна адаптація дітей до школи. Без перебільшення його можна назвати найскладнішим для дітей і найвідповідальнішим для дорослих. В рамках даного етапу - з вересня по січень - передбачається:

 1. Проведення консультативної і просвітницької роботи з батьками першокласників, яка спрямована на ознайомлення дорослих з основними завданнями і труднощами періоду первинної адаптації, тактикою спілкування і допомоги дітям.

 2. Проведення групових і індивідуальних консультацій з педагогами для вироблення єдиного підходу до окремих дітей і єдиної системи вимог до класу з боку різних вчителів і вихователів, які працюють з класом.

 3. Організація методичної роботи педагогів, направлена на побудову учбового процесу відповідно до індивідуальних особливостей і можливостей школярів, виявлених в ході діагностики і спостереження за дітьми в перші тижні навчання.

 4. Організація психолого-педагогічної підтримки школярів.

 Така робота проводиться як правило вихователями, педагогами в позаурочний час. Основною формою її проведення є різні ігри. Такі, що проводяться в певній логіці і допомагають дітям швидше познайомитися між собою, настроїтися на систему вимог, які пред'являється школою, зняти надмірну психічну напругу та ін.

 5. Організація групової розвиваючої роботи з дітьми, спрямованої на підвищення рівня їх шкільної готовності і соціально-психологічну адаптацію в новій системі взаємин. Така групова робота будується як продумана система занять з фіксованою міні-групою школярів (не більше 10-ти чоловік).

 6. Аналітична робота, направлена на осмислення підсумків діяльності педагогів, психологів і батьків в період первинної адаптації першокласників.

 Третій етап - психолого-педагогічна робота з школярами, що зазнають труднощів у процесі адаптації до школи. Робота в цьому напрямі здійснюється протягом другого півріччя першого класу і включає наступне:

 1. Проведення психолого-педагогічної діагностики, направленої на виявлення групи школярів, що продовжують зазнавати труднощів у навчанні, спілкуванні з педагогами і однолітками, а також самопочутті.

 2. Індивідуальне і групове консультування і освіта батьків за наслідками діагностики.

 3. Освіта і консультування педагогів по проблемам навчання і спілкування у окремимих школярів.

 4. Організація педагогічної допомоги таким дітям.

 Тут же - методична робота педагогів, направлена на аналіз змісту і методики викладання різних предметів. Мета такого аналізу - виявити і усунути ті моменти в учбовому процесі, стилі спілкування з дітьми, які можуть провокувати дезадаптацію.

 5. Організація групової психокорективної роботи з школярами, які мають труднощі в навчанні і поведінці.

 6. Аналітична робота, направлена на осмислення результатів проведеною протягом півріччя і року в цілому роботи.

 Детальніше розглянемо кожен з вище вказаних етапів.

 1. Вступ дитини до школи.

 Перше завдання - виявити рівень його готовності до шкільного навчання і ті індивідуальні особливості, спілкування, поведінки, які необхідно врахувати в процесі навчання і спілкування в шкільному середовищі.

 Друге завдання - по можливості компенсувати, усунути, заповнити пропуски, тобто підвищити рівень шкільної готовності до моменту приходу в перший клас.

 Третя - продумати стратегію і тактику навчання дитини з урахуванням виявлених особливостей і можливостей. Відповідно до цього можна виділити і основні напрями роботи:

 психолого-педагогічна діагностика;

 консультування і освіта батьків;

 консультування педагогів по питаннях комплектування класу і навчання окремих учнів.

 Готовність до школи – це складний і цілісний феномен, що характеризує психофізіологічний стан майбутнього школяра в цілому.

 Серед її різних психологічних параметрів найбільше значення мають когнітивна готовність - сформованість найважливіших пізнавальних процесів і навичків, які дозволяють успішно здійснювати першокласникові розумову учбову діяльність, мотиваційна готовність - сформованість внутрішньої позиції школяра, соціальна готовність - здатність зайняти соціально схвалювану і продуктивну позицію в спілкуванні з педагогом і однокласниками.

 2. Первинна адаптація дитини в школі.

 Як вже мовилося вище, терміном "первинна адаптація" позначається період, що триває орієнтовно перше півріччя навчання в школі. Саме на цей період припадає основна робота педагогічного колективу, психологів, батьків школярів, направлена на якнайшвидше звикання дітей до школи, пристосування до неї як до середовища свого розвитку і життєдіяльності. Психолого-педагогічний супровід в цей період керується наступними завданнями:

 створення умов для соціально-психологічної адаптації дітей в школі, їх всебічного соціально-етичного розвитку (створення згуртованого класного колективу, пред'явлення дітям єдиних обґрунтованих послідовних вимог, встановлення норм взаємин з однолітками і педагогами та ін.);

 підвищення рівня психологічної готовності дітей до успішного навчання, до засвоєння знань, до пізнавального розвитку;

 адаптація учбової програми, навантаження, освітніх технологій у відповідності з віковими і індивідуальними можливостями і потребами учнів.

 Відповідно виділяються і основні напрями роботи:

 1. Консультування і освіта педагогів.

 2. Консультування і освіта батьків.

 3. Педагогічна розвиваюча робота по соціально-психологічній адаптації.

 4. Психологічна розвиваюча робота по підвищенню рівня шкільної готовності.

 5. Методична робота по аналізу і модифікації процесу навчання з урахуванням даних про можливості і перспективи навчання конкретних учнів.

 Педагогічна підтримка першокласників в період первинної адаптації.

 Педагогічна підтримка - допомога дитині в подоланні тієї або іншої перешкоди, труднощів, орієнтуючись на її реальні і потенційні можливості і здібності.

 Однією з умов адаптації першокласника в школі виступає відношення соціального середовища дитини до його успіхів і невдач, в якій провідна роль належить вчителеві. За допомогою ігрових методів розвивального і психокоректувального характеру вчитель може допомогти дитині в успішній адаптації. Гра - найважливіший засіб включення дітей в учбову діяльність, спосіб забезпечення емоційного відгуку на виховні дії і нормальних (без перевантажень) умов життєдіяльності.

 Рекомендується застосовувати наступні ігрові методи і вправи: психофізичні вправи і ігри, що сприяють зняттю м'язових затисків, емоційної напруги, переключенню уваги, підвищенню працездатності;

 Рухові ігри і ігри, які розвивають "комплекс довільності", пробуджують активність дитини, його кмітливість, спритність, швидкість реакції, дисциплінують, згуртовують;

 Ігри - драматизації, психокорективні вправи для роботи з дитячими страхами, негативними емоційними станами і переживаннями, і які розвивають уяву, фантазію, здатність до емпатії, виразність міміки і рухів.

 Всі вказані вище ігрові методи і вправи можна використовувати як під час уроків, на змінах, прогулянках, так і на спеціально організованих заняттях.

 Зміни і прогулянки доцільно заповнювати рухомими іграми.

 Тематичне малювання добре поєднується з мімічними і пантомімічними вправами. Чередування образотворчої діяльності з іграми веде до поліпшення процесу спілкування з однолітками. Сам процес малювання здатний впливати на поведінку дітей: вони робляться спокійнішими і впевненішими.

 Психологічна розвиваюча робота на етапі первинної адаптації першокласників.

 Мета розвиваючої діяльності на даному етапі навчання в загальному вигляді - створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації першокласників до ситуації шкільного навчання. Досягнення цієї мети може бути за рахунок реалізації наступних завдань:

 1. Розвиток у дітей когнітивних умінь і здібностей, необхідних для успішного навчання в початковій школі. Комплекс цих умінь і навиків входить в поняття психологічної готовності до школи.

 2. Розвиток у дітей соціальних і комунікативних умінь, необхідних для встановлення адекватних міжособистісних відносин з однолітками і відповідних рольових стосунків з педагогами.

 3. Формування стійкої учбової мотивації на тлі позитивної «Я – концепції» дітей, стійкої самооцінки і низького рівня шкільної тривожності.

 Методична робота педагогів в першому класі будується на основі системи психолого-педагогічних вимог до змісту і статусу дитини, що вчиться і має два основні напрями.

 Перше - аналіз і переробка існуючих учбових програм з погляду змісту основних вимог і результатів психолого-педагогічної діагностики конкретних школярів.

 Друге - надання психолого-педагогічної допомоги окремим школярам. Це напрям роботи розгортається на основі підсумків діагностичного рівня адаптації першокласників.

 Шкільні труднощі періоду адаптації.

 У другому півріччі першого класу розгортається робота, направлена перш за все на виявлення групи дітей, що продовжують зазнавати труднощів у навчанні, поведінці або самопочутті в шкільних ситуаціях, і надання їм необхідній допомоги. Крім того, здійснюється серйозна методична робота педагогів по вдосконаленню процесу і змісту викладання з урахуванням результатів психолого-педагогічної діагностики і визначення рівня дезадаптації.

 Недостатній розвиток найважливіших характеристик психічного стану і поведінки дитини, їх змістовна невідповідність вимогам, які до неї пред'являються, служить індикатором соціально-психологічної шкільної дезадаптації дитини.

 Основними способами отримання інформації про психолого-педагогічний статус дитини і його відповідність шкільним вимогам на даному етапі супроводу є:

 критерії і показники успішності дитини-учня;

 експертні досліди педагогів і батьків;

 психологічне обстеження самих дітей;

 аналіз педагогічної документації і матеріалів попередніх обстежень.

 Висновок

 В забезпеченні комфортності навчання велику роль грають дорослі учасники освітнього процесу - вчителі, батьки, психологи, соціальні педагоги, вихователі. Особові якості педагогів, збереження тісних емоційних контактів дітей з дорослими, постійна і доброзичлива, конструктивна взаємодія педагогів і батьків - застава створення і розвитку загального позитивного емоційного фону відносин в новому соціальному просторі, де співпрацюють вчителі і батьки, забезпечує зниження рівня тривожності у всіх суб'єктів педагогічного процесу в цілому. Це дозволяє зробити період адаптації першокласників недовгим, а результати його - високими.

 Початок навчання в школі - один з найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей, як в психологічному, так і у фізичному плані. Поступивши в школу, дитина стає школярем далеко не відразу.

 Цей момент є новим. Провідною діяльністю стає учбова діяльність.

 На основі навчальної діяльності розвиваються такі психологічні новоутворення: у центр свідомості висувається мислення, відбувається перехід до стадії формальних операцій, розвивається пам'ять. У цей період сприйняття стає більш аналітичним, приймає характер організованого навчання, а емоційні стани починає приймати роль і впливати на міжособистісні стосунки.

 До закінчення початкової школи у дитини формується працьовитість, старанність, дисциплінованість, акуратність, змінюється відношення до навчання, формується інтерес до результатів своєї праці, довільність.

 Адаптація до школи – це перебудова пізнавальної, мотиваційної і емоційно-вольової сфер дитини при переході до систематичного організованого шкільного навчання. Для досягнення ефективності в навчанні необхідно формувати позитивне емоційне ставлення до занять.

 Оптимальний адаптаційний період складає один-два місяця. Залежно від різних чинників рівень адаптації дітей до нових умовам може бути різним: високим, нормальним і низьким. Адаптація дитини до школи – це процес не односторонній: не тільки нові умови впливають на малюка, але і сам він намагається змінити соціально - психологічну ситуацію.

 Головна роль в створенні сприятливого клімату в класі належить вчителеві. Йому необхідно постійно працювати над підвищенням рівня учбової мотивації, створюючи дитині ситуації успіху на уроці, під час зміни, в позашкільній діяльності, і в спілкуванні з однокласникам.

 Спільні зусилля вчителів, педагогів, батьків, лікарів, шкільного психолога і соціального педагога здатні понизити ризик виникнення у дитини шкільної дезадаптації і труднощів навчання.

Корисні посилання

  Компания Дикий Сад

Дякуємо
колективу фірми "Дикий Сад" та особисто
Ігорю Францовичу Голубарю

за надані технічні можливості та доступ до мережі Інтернет.

Успіхів Вам та процвітання!

 sait upravlinna

Управління освіти Миколаївської міської ради

min osvity_new

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Ми - на Facebook

fasebook

 https://www.facebook.com/groups/1594740010876749

 DIYA

ДІЯ. Цифрова освіта

Vse ukr_onlain

Всеукраїнська школа онлайн

 

 


Статистика
mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
282
702
2755
10704
238682
13.58.18.135
24
0
24
Громадська приймальня

Шановні користувачі сайту,

свої звернення, скарги та пропозиції можна надсилати за адресою

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Просимо залишати свої координати для зворотного зв'язку

hacklink al dizi film izle film izle yabancı dizi izle fethiye escort bayan escort - vip elit escort erotik film izle hack forum türk ifşa the prepared organik hit betebethttps://teknolojilola.com.tr/vozol-gear-power-20000-satis-sitesi/Ümraniye Escortbettilt güncelbetturkeystarzbetstarzbetDeneme Bonusu Veren Sitelerhttps://12betno1.com/zlibrarycasibomxslotgalabetJojobetMeritking güncel giriş adresiultrabet girişMostbetiptvjojobet giriş günceljojobet giriş güncelMostbet KZ скачать betgitOnwinistanbul escortOnwinSüpertotobetcasibom773casinolevant 2024casinolevant 2024sahabetsahabetimajbetmatbetsahabetsahabetjojobetholiganbetsekabetonwindizipalmeritking girişdeneme bonusu veren sitelercasibompusulabetcasibomselçuksportsjojobetbettiltganobetjojobetextrabetzbahis girişcasibom girişimajbet girişdeneme bonusu veren sitelercasibom girişCanlı bahis siteleritürk ifşanewcratoscasibom giriş güncelsekabet twitterWindows LisansmeritkingcasibomCasinolevantmarsbahisonwinsms onay sanal numara whattsap onay extrabet güncel girişOnwinMostbetbahiscasinocasibomcasibommeritkingmatbet girişmeritking cumaselçuksportstaraftarium24canlı maç izlepusulabetGrandpashabetGrandpashabetextrabetwbahis girişcasibom girişhttps://mangavagabond.online/de/map.phphttps://mangavagabond.online/de/extrabetextrabet girişextrabet girişextrabetpornxfbjq dslsacasibomholiganbetbetcio girişmeritking girişextrabet girişmeritking girişmeritkingmeritking girişmeritking güncel girişvirabet girişbetnanomeritking girişmeritkingholiganbetjojobetmarsbahisdumanbet girişmeritkingCasibomcasibomimajbetlunabetsahabetsahabetsahabetsahabetsahabetbetkomlunabetbetturkey girişcasibombetgarantimatbet girişgrandpashabet girişbetnanocasibomcasibom girişküçükçekmece escortbeşiktaş escortkayaşehir escortsefaköy escortsetrabetsophie rainsekabetsekabet güncel girişsekabet girişcasibomCASİBOMcasibom girişjojobetjojobetcasibomtaraftarium24taraftariummeritkingvbetmatadorbet