Барикіна Марина

Категорія: ППД
Опубліковано: Вівторок, 17 лютого 2015, 15:34
Перегляди: 1421

                                 Барикіна

imageМарина Юріївна

вчитель англійської мови вищої категорії,

старший вчитель

 

1. Інформація про автора

Прізвище, ім’я, по батькові: Барикіна Марина Юріївна

Рік народження: 1978

Освіта: вища

Фах: вчитель англійської мови та зарубіжної літератури

Звання, нагороди: звання «старший вчитель», Грамота управління освіти Миколаївської міської ради, 2006 р.

Грамота управління освіти Миколаївської міської ради, 2008 р.

Педагогічний стаж: 18 років

Посада: вчитель англійської мови

Адреса досвіду: Миколаївська спеціалізована І-ІІІ ступенів школа № 22 з поглибленим вивченням англійської мови з 1-го класу.

   2. Інформація про досвід

Тема: Оптимальні умови для розвитку творчих здібностей учня.

Ким і коли вивчався досвід:Заступником директора з навчально-виховної роботи Мечет К.О., 2012-2013 н. р.

Ідея досвіду: Практично будь-яку дитину можна навчити творчо мислити за умови вмілого керування процесом розвитку творчої особистості, оскільки існують чинники, що впливають на цей розвиток (умови, в яких формується дитина; середовище, що її оточує; характер її навчальної діяльності).

Мета: Шляхом дослідження індивідуальних психофізіологічних та особистісних якостей учнів домогтися впливу на творчий розвиток кожної дитини з урахуванням її інтересів, мотивів, системи цінностей; створити оптимальні умови для стимулювання розвитку творчих здібностей кожної особистості.

Актуальність: Вивчаючи нормативні документи нашої держави, а саме Національну доктрину розвитку освіти України, яка визначає головною метою української системи освіти створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, та Закон України «Про освіту», який наголошує, що метою освіти є всебічний розвиток дитини як особистості, її нахилів, здібностей, талантів, бачимо, що сучасне суспільство потребує особистостей, здатних практично вирішувати різноманітні життєві проблеми та спроможних до самореалізації у різноманітних сферах власної життєдіяльності. Отже, ідея розвитку творчих здібностей особистості відповідає як інтересам самої особистості, так і загальнодержавним інтересам та інтересам людського суспільства взагалі.

Короткий зміст: «Якщо ви ставитесь до дитини як до ідеальної особистості - ви підносите її на ту висоту, на якій ви хотіли б її побачити.» (І. Гете.)

У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. У психолого-педагогічній літературі творча особистість розглядається як індивід, який володіє високим рівнем знань, має потяг до нового, оригінального. Для творчої особистості творча діяльність є життєвою потребою, а творчий стиль поведінки – найбільш характерний. Головним показником творчої особистості, її найголовнішою ознакою, вважають наявність творчих здібностей. Нам потрібно розвивати в межах можливого творчі здібності кожної дитини, а не лише обдарованих. Здатність до творчості не є винятковим явищем, властивим лише одиницям. Певною мірою творчість властива всім людям, тому вчителю треба створити для кожного оптимальні умови навчання, формувати потребу вчитися, вміння раціонально працювати, розвивати мислення учнів, їхню мовну активність, проявити творчість і самостійність у виконанні поставлених завдань.

За компонентним складом творчі здібності поділяються на такі групи:

Творчі здібності пов’язані зі створенням нового, оригінального продукту, з пошуком нових засобів діяльності. Розвитком творчої особистості потрібно керувати, оскільки існують чинники, що впливають на цей розвиток:

Розвиток творчих здібностей буде ефективним, якщо в організації творчої діяльності враховується сукупність взаємопов’язаних між собою сторін:

Головне завдання вчителя сучасної школи - допомогти дитині розкрити свої творчі здібності. Сама творча діяльність для дитини є скоріше захоплюючим процесом, ніж результатом; цікавим спілкуванням, ніж виучуванням. Робота над творчими завданнями – це передусім спроба знайти відповідний спосіб самовираження. Творча діяльність заснована на здатності нашого мозку комбінувати, творчо переробляти та моделювати з елементів попереднього досвіду щось нове.

Саме опора на емоційність, образність та власний досвід – це найкращий шлях для розвитку творчої особистості. Живе, допитливе, творче мислення формується в учня тоді, коли процес засвоєння знань базується на власній життєвій позиції людини. Завдання, які пропонуються дітям, повинні бути спрямовані не лише на відпрацювання алгоритму виконання, а містити такі компоненти, які вимагають інтуїції, нестандартного підходу, творчого мислення тощо. З цією метою бажано пропонувати учням варіативні завдання, що поступово дозволяють розвити творчий підхід, самостійність прийняття рішень у використанні того чи іншого прийому, тобто виробляється творчий стиль діяльності, розвивається уява, здатність втілювати свої задуми в реальність.

Якщо вчитель на кожному уроці пропонуватиме дітям нестандартні завдання, це сприятиме розвитку позитивного ставлення до завдань проблемно-пошукового характеру, швидкості мислення, пам’яті, уваги, знизить рівень тривожності учнів тощо.

Творчі форми роботи – найкращий спосіб перевірки якості вивченого матеріалу, оскільки у самостійній творчій діяльності учні використовують тільки добре засвоєне. Досвід поколінь свідчить, що людина, яка здатна генерувати ідеї, використовувати знання і вміння в нових ситуаціях, комфортно почувається в нестабільних соціальних умовах - швидше знаходить своє місце в суспільстві.

Діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими й розумними ми їм надамо.

Результативність: Переможці міських та обласних олімпіад; переможниця програми по обміну FLEX.

Форма узагальнення: 1. Система творчих завдань, направлених на розвиток вмінь коректно використовувати граматичний матеріал англійської мови.

2. Збірка проектних робіт та презентацій учнів

Схвалено (ким, коли):

Заходи щодо розповсюдження досвіду:

  1. 1. Проведення семінару-практикуму для вчителів міста та області (Коблево, червень 2012 р.)                    3. Виступ на заключній педраді з презентацією власного педагогічного            
    1. 2. Демонстрація відкритого уроку для вчителів міста (жовтень 2012 р.)

     досвіду (квітень 2013 р.)